En una altra entrada ja vaig exposar una intervenció que vaig decidir incloure en el meu blog per la forma que es va adoptar al temps d'intervenir. Ara m'agradaria comentar el cas d'una noia de 6è de primària que assisteix a les sessions amb la psicopedagoga., degut a la riquesa d'actuacions que està requerint que són d'especial interès psicopedagògic i també pel meu procés formatiu:
La noia és d'origen equatorià i fa 4 anys que resideix a Barcelona. L'adaptació i integració escolar l'ha costat molt, i en aquest sentit el centre obert com a recurs l'he està resultant un gran suport. Fruit de la intervenció i detecció de necessitats de l'educadora referent, es va plantejar el cas a la psicopedagoga, la qual va valorar la necessitat d'atendre-la. Entre d'altres, la detecció de necessitats van ser:
- Problemes d'atenció i concentració.
- Baix rendiment acadèmic.
- Una baixa autoestima que dificultava el seu progrés escolar.
- Molta inseguretat i poca tolerància a la frustració
- Dedicació de molts esforços i temps en fer deures i estudiar que després no venien recompensats amb la nota.
- Molta pressió familiar per aprovar que bloquejava encara més a la noia.
El Pla de treball realitzat va tenir tres eixos:
- Intervenció psicopedagògica.
- Entrevistes familiars.
- Coordinació amb l'escola.
Exposaré el desenvolupament de cada eix, però en entrades al blog diferents per tal de no carregar excessivament d'informació una mateixa entrada. En aquest cas, explicaré tot el procés dut a terme fins a la data en quant a l'atenció psicopedagògica.
La noia ha fet un procés formidable. En quant a la seva actitud i la seva predisposició a treballar, ha estat molt bona. Ha valorat aquest recolzament i en tot moment acceptava l'ajuda de la psicopedagoga, així com els suports de l'educador al temps de fer el reforç grupal. En les sessions, d'una hora aproximadament, la psicopedagoga treballava d'una manera molt individualitzada les següents qüestions:
- Suport al deures/estudi escolar, fonamentalment en les àrees de matemàtiques i llengua catalana.
- Ensenyament de tècniques i estratègies d'estudi.
- Seguiment de l'agenda i organització de les tasques.
- Espai de reflexió sobre el propi procés seguit, posant de rellevància èxits aconseguits i dificultats.
La noia assisteix dos cops per setmana (dilluns i dimecres), i cap a mitjans del mes de novembre ja es van a començar a veure els primers canvis: presentació de les tasques encomanades, superació d'alguna prova, canvis en la seva actitud i millora de l'autoestima, ús adequat de l'agenda com a eina d'aprenentatge i organització...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada